Skarbnik Gminy Tuczna
posiadanie wykształcenia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym
- a. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
5) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;
c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów;
6) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
7) posiadanie co najmniej trzyletniego stażu pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
8) posiadanie wykształcenia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
9) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.
- a. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego i kodeksu postępowania administracyjnego tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku od środków transportowych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw, Kodeksu postępowania administracyjnego;
2) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;
3) posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
4) doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;
5) dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office (arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna) oraz programów księgowości budżetowej i rachunkowej;
6) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność kierowania zespołem, odporność na stres, wysoka kultura osobista;
Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy oraz pełni obowiązki kierownika Referatu Finansowego. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016, poz. 1870). Skarbnik Gminy wykonuje zadania określone przez Wójta Gminy. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
1) Pełnienie obowiązków kierownika referatu finansowego.
2) Opracowywanie projektów budżetu Gminy oraz zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb Gminy dochodami własnymi i środkami zasilającymi.
3) Nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy.
4) Okresowe dokonywanie analizy wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami finansowymi.
5) Opracowanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu Gminy.
6) Opracowywanie prognoz finansowych.
7) Zatwierdzanie dokumentów finansowych do wypłaty.
8) Nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych jednostek.
9) Współpraca z Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym na odcinku realizacji i opracowania budżetu Gminy.
10) Współdziałanie z Wójtem Gminy, Sekretarzem Gminy przy realizacji osobowego funduszu płac.
11) Realizowanie należności związanych z finansowaniem inwestycji, remontów oraz eksploatacją budynków będących w zarządzie gminy oraz zakupem sprzętu i wyposażenia.
12) Sprawdzanie rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym dotyczących wydatków budżetowych.
13) Rozliczanie inwentaryzacji.
14) Dokonywanie okresowych kontroli kasy.
15) Sporządzanie sprawozdań wynikających z zajmowanego stanowiska.
16) Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowych.
17) Współpraca z radami sołeckimi w realizacji funduszu sołeckiego.
18) Uczestniczenie w postępowaniu przy sporządzaniu wniosków o dotacje ze środków krajowych i zagranicznych.
19) Przygotowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta dotyczących budżetu Gminy.
20) Współdziałanie z Radą Gminy i jej komisjami.
21) Przygotowywanie informacji do BIP.
22) Wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.
1) życiorys (CV);
2) list motywacyjny;
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje i umiejętności niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
6) pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) pisemne oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
8) pisemne oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
9) pisemne oświadczenie o treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych”;
10) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902);
11) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb rekrutacji.
1) Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Tuczna, Tuczna 191A, 21-523 Tuczna.
2) Zatrudnienie na podstawie powołania.
3) Wymiar czasu pracy – pełen etat.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy był niższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy Tuczna, Tuczna 191A, 21-523 Tuczna , pokój Nr 19 (Sekretariat) z dopiskiem „Oferta na stanowisko Skarbnika Gminy Tuczna” w terminie do 10 października 2017 r. do godz. 14.30.
Wójt Gminy Tuczna, na podstawie art. 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 roku (Dz. U. z 2016 r., poz. 902), ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Skarbnik Gminy Tuczna
Dodano do BIP dnia 18-09-2017 15:37:49