Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Tuczna

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Skarbnik Gminy Tuczna

Symbol oferty
ogłoszenie o naborze dokumentów na wolne stanowisko Skarbnika Gminy Tuczna
Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Tuczna Tuczna 191A 21-523 Tuczna
Data ogłoszenia
2017-09-18
Termin składania dokumentów
2017-10-10
Wymagane wykształcenie

posiadanie wykształcenia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. a.    Wymagania niezbędne:

1)   obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;

2)   posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3)   brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

4)   posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

5)   spełnienie jednego z poniższych warunków:

a)    ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;

b)    ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;

c)    wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;

d)   posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów;

6)   brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;

7)   posiadanie co najmniej trzyletniego stażu pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;

8)   posiadanie wykształcenia wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;

9)   posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.

  1. a.    Wymagania dodatkowe:

1)   znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego i kodeksu postępowania administracyjnego tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku od środków transportowych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw, Kodeksu postępowania administracyjnego;

2)   umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;

3)   posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;

4)   doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;

5)   dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office (arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna) oraz programów księgowości budżetowej i rachunkowej;

6)   predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność kierowania zespołem, odporność na stres, wysoka kultura osobista;

Zakres obowiązków

Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy oraz pełni obowiązki kierownika Referatu Finansowego. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016, poz. 1870). Skarbnik Gminy wykonuje zadania określone przez Wójta Gminy. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

1)             Pełnienie obowiązków kierownika referatu finansowego.

2)             Opracowywanie projektów budżetu Gminy oraz zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb Gminy dochodami własnymi i środkami zasilającymi.

3)             Nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy.

4)             Okresowe dokonywanie analizy wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami finansowymi.

5)             Opracowanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu Gminy.

6)             Opracowywanie prognoz finansowych.

7)             Zatwierdzanie dokumentów finansowych do wypłaty.

8)             Nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych jednostek.

9)             Współpraca z Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym na odcinku realizacji i opracowania budżetu Gminy.

10)         Współdziałanie z Wójtem Gminy, Sekretarzem Gminy przy realizacji osobowego funduszu płac.

11)         Realizowanie należności związanych z finansowaniem inwestycji, remontów oraz eksploatacją budynków będących w zarządzie gminy oraz zakupem sprzętu i wyposażenia.

12)         Sprawdzanie rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym dotyczących wydatków budżetowych.

13)         Rozliczanie inwentaryzacji.

14)         Dokonywanie okresowych kontroli kasy.

15)         Sporządzanie sprawozdań wynikających z zajmowanego stanowiska.

16)         Nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowych.

17)         Współpraca z radami sołeckimi w realizacji funduszu sołeckiego.

18)         Uczestniczenie w postępowaniu przy sporządzaniu wniosków o dotacje ze środków krajowych i zagranicznych.

19)         Przygotowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta dotyczących budżetu Gminy.

20)         Współdziałanie z Radą Gminy i jej komisjami.

21)             Przygotowywanie informacji do BIP.

22)             Wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.

Wymagane dokumenty

1)      życiorys (CV);

2)      list motywacyjny;

3)      kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

4)      kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

5)      kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje i umiejętności niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);

6)      pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

7)      pisemne oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;

8)      pisemne oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;

9)      pisemne oświadczenie o treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych”;

10)  kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902);

11)  oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb rekrutacji.

Warunki pracy

1)      Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Tuczna, Tuczna 191A, 21-523 Tuczna.

2)      Zatrudnienie na podstawie powołania.

3)      Wymiar czasu pracy – pełen etat.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
  1.   W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy był niższy niż 6%.
Miejsce składania dokumentów
  1.  Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy Tuczna, Tuczna 191A, 21-523 Tuczna , pokój Nr 19 (Sekretariat) z dopiskiem „Oferta na stanowisko Skarbnika Gminy Tuczna” w terminie do 10 października 2017 r. do godz. 14.30.
Uwagi

Wójt Gminy Tuczna, na podstawie art. 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 roku (Dz. U. z 2016 r., poz. 902), ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Skarbnik Gminy Tuczna

Załączniki
  • pdf pobrano: 49 razy
  • pdf pobrano: 151 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Alina Lipka
    Dodano do BIP dnia 18-09-2017 15:37:49